Majka Piskořová Veselá

Majka Piskořová Veselá

Majka Piskořová Veselá je choreografka, lektorka a zakladatelka taneční školy InDance a souboru Pop Balet. Celý život se věnuje tanečnímu umění umělecky i organizačně. V roce 1998 založila  Tanec bez hranic, mezinárodní workshop se zahraničními lektory, čímž značně přispívá k propojování českého a světového současného tance. Majka je autorkou nespočetného množství projektů a choreografií. Jedním z nejvýznamnějších projektů je celovečerní dílo Tanecbook, jehož tématem jsou sociální sítě a bylo uváděno na Nové scéně Národního divadla a v Divadle Komedie. Letos se chystá obnovená premiéra. Mezi další projekty patří mimo jiné Independance, Trinity, koncert Olgy Lounové a hlavně Rusalka, která byla uvedena v koncertní síni Flagey v Bruselu a ve Filharmonii Bohuslava Martinů ve Zlíně. Tento projekt byl výjimečný tím, že soubor Pop Balet tanečně a scénicky ztvárnil celý obsáhlý děj za doprovodu orchestru a předních operních sólistů. V projektech Majka vytváří i stránku výtvarnou včetně návrhů a výroby kostýmů, rekvizit a light designu. Kromě choreografické činnosti se věnuje výuce tance. Pro své žáky a lektory vytvořila ucelenou metodiku, která vychází nejen z tanečních technik, ale i ze studia fyziologie. Motivací je nejen vychovat profesionální tanečníky, ale umožnit zdravou pohybovou aktivitu všem. Díky své pedagogické činnosti vyškolila již několik generací lektorů, kteří vyučují v taneční škole InDance i mimo ni. Podporuje mladé choreografy a přispívá svými zkušenostmi k jejich uměleckému rozvoji. 

Život a taneční vzdělání:

  • Hlavní postava a umělecká vedoucí taneční školy InDance a souboru Pop Balet.

  • Od dětství vyrůstala v tanečním prostředí, v souboru své matky, Věry Veselé. Po úspěšném absolvování oboru rehabilitace na Střední zdravotní škole se věnovala studiu pedagogiky volného času na soukromé škole. Následně odjela na zahraniční taneční stáž do Itálie, kde dva roky studovala jazzový tanec. Domů se vrátila s rozhodnutím zprostředkovat co největšímu počtu zájemců o tanec – tanečníkům i divákům – stejné emoce, radost a naplnění z tance, jaké v zahraničí zažívala sama.

  • Založila taneční školu InDance, kterou nepřetržitě a systematicky rozvíjí a ve které cíleně vychovává nové taneční generace. Metodika její výuky vychází ze studia rehabilitace, moderního jazzového tance a z bohatých zkušeností ze zahraničních tanečních stáží.

  • Ve svých 38 letech své taneční vzdělání rozšířila absolutoriem na konzervatoři Taneční centrum Praha.

  • Na Tanci bez hranic 2011 obdržela stipendium do Broadway Dance Center v New Yorku, kde v únoru 2012 absolvovala taneční stáž.

  • V současné době se plně věnuje choreografické práci se souborem Pop Balet.

  • Vyučovala tanec na TCP a Janáčkově konzervatoři v Ostravě

  • Zároveň neustále pracuje na sepsání vlastní metodiky výuky tanečního umění.

 

Taneční, choreografické a  pedagogické úspěchy:

  • V roce 1998 vytvořila choreografii k muzikálu Ferda mravenec a o dva roky později k muzikálu Sněhová královna.

  • Hlavní umělecká činnost spočívá v přípravě choreografií a projektů pro soubor Pop Balet (Boguro-2005, Individuality – 2006, Genesis – 2008, Osobnění, IndepenDance – 2009, Tanecbook – 2012, Umění spojuje – 2014, Trinity - 2015), za které získala řadu ocenění.

  • V roce 2011 se podílela na přípravách křtu albaOlgy Lounové v divadle Broadway, vytvořila choreografii pro premiérové vystoupení Olgy Lounové a Karla Gotta na devátých Hudebních cenách televize Óčko a spolupracovala na přípravě choroegrafií pro vystoupení Olgy Lounové v pořadu To byl náš hit naTV Barrandov.

  • Jako tanečnice spolupracovala především s významnou americkou choreografkou Michéle Assaf. I nadále se tanečně vzdělává a účastní se stáží pod vedením špiček současného tance – Patrizia Muzzupappa, Mauro Astolfi, Giuliano Peparini, Michele Oliva (Itálie), Michele Assaf, A.C., Steve La Chance, Terry Beeman, Mia Michaels, Bruce Taylor, Christopher Huggins, Ray Leeper (USA), Bruno Collinet, Florence Meregalli (Francie) a mnoho dalších. 

  • Umělecké projekty se souborem Pop Balet:

    • Tanecbook - V roce 2012 byla na Nové scéně Národního divadla uvedena premiéra představení o virtuální NE-realitě s názvem Tanecbook, které do září 2014 zhlédlo již více než 7 000 diváků.

    • Trinity - Tento taneční triptych o objevování a zkoumání mezilidských vztahů mohli diváci poprvé vidět 17. listopadu 2015 v divadle Komedie. Něžnost a empatie postupně přerůstá v agresi, která i v těch nejčistších bytostech probudí zlost, jenž je donutí k hrůzným činům.

    • Rusalka - Premiéra představení, v němž se snoubí krása tance, operního zpěvu a živého orchestru doplněného o pasáže využívající videoprojekci, se odehrála 19. listopadu 2016  v jedné z nejlepších koncertních síní Flagey v Bruselu. V roce 2019 bylo představení obnoveno v novém nastudovaní ve spolupráci se Zlínskou filharmonií Bohuslava Martinů.

    • Americký sen/Svatební cesta - První z příběhů vypráví o světe neomezených možností a o tom, že cesta za svým snem může být dlouhá a spletitá, ale vyplatí se. Druhý příběh vás vezme na svatební cestu doslova kolem světa. 

    • Petr Pan - Příběh o chlapci, který nechtěl vyrůst, je znám téměř po celém světě. V podání souborů Pop Balet vás bude bavit i dojímat zároveň. Dne 14. června 2017 jsme se v divadle Hybernia těšili z vyprodané premiéry a 23. října 2017 z neméně úspěšné reprízy tohoto představení.

  • V roce 2O18 Majka spolupracovala na přípravě a choreografiích koncertu Leoše Mareše v O2 aréně.