Majka Piskořová Veselá

Majka Piskořová Veselá

Majka Piskořová Veselá je uměleckou vedoucí souborů Pop Balel i Taneční školy InDance. Na svém kontě má nespočet choreografií s dětskými i profesionálními tanečníky a také několik celovečerních projektů. Je uznávanou osobností i v komerčním světě, kde spolupracovala s mnoha českými celebritami. V 6 letech začala Majka navštěvovat taneční přípravku Chrudimského tanečního studia, pod vedením své maminky Věry Veselé. Ve čtrnácti letech vystupovala se souborem Pop Balet Junior v televizních pořadech. V 17 letech účinkovala v letním programu Varieté Alhambra. Ve svých 18 letech odjela do Německa na turné s orchestrem Josefa Hlavsy, poté na dvouměsíční turné s taneční skupinou Crazy Dance po Jižní Itálii. V 19 letech absolvovala dvouměsíční turné se souborem Pop Balet po Jižní Itálii a účastnila se mezinárodního tanečního setkání Calabria Artedanza. Ve 20 letech začala studovat v Itálii – v taneční škole Artedanza pod vedením hvězd světového tance. Ve svých 26 let záhájila spolupráci se skupinou Style; spolupráce s Michele Assaf na choreografii pro Herbalife. Od té doby se Majka i nadále vzdělávala na tanečních workshopech v ČR (Tanec bez hranic) i v zahraničí . Na Tanci bez hranic 2011 obdržela stipendium a v únoru 2012 se díky tomu účastnila dvoutýdenní taneční stáže v Broadway Dance Center v New Yorku. Je také úspěšnou absolventkou konzervatoře Taneční centrum Praha.

Život a taneční vzdělání:

  • Hlavní postava a umělecká vedoucí taneční školy InDance a souboru Pop Balet.

  • Od dětství vyrůstala v tanečním prostředí, v souboru své matky, Věry Veselé. Po úspěšném absolvování oboru rehabilitace na Střední zdravotní škole se věnovala studiu pedagogiky volného času na soukromé škole. Následně odjela na zahraniční taneční stáž do Itálie, kde dva roky studovala jazzový tanec. Domů se vrátila s rozhodnutím zprostředkovat co největšímu počtu zájemců o tanec – tanečníkům i divákům – stejné emoce, radost a naplnění z tance, jaké v zahraničí zažívala sama.

  • Založila taneční školu InDance, kterou nepřetržitě a systematicky rozvíjí a ve které cíleně vychovává nové taneční generace. Metodika její výuky vychází ze studia rehabilitace, moderního jazzového tance a z bohatých zkušeností ze zahraničních tanečních stáží.

  • Ve svých 38 letech své taneční vzdělání rozšířila absolutoriem na konzervatoři Taneční centrum Praha.

  • Na Tanci bez hranic 2011 obdržela stipendium do Broadway Dance Center v New Yorku, kde v únoru 2012 absolvovala taneční stáž.

  • V současné době se plně věnuje choreografické práci se souborem Pop Balet.

  • Vyučovala tanec na TCP a Janáčkově konzervatoři v Ostravě

  • Zároveň neustále pracuje na sepsání vlastní metodiky výuky tanečního umění.

 

Taneční, choreografické a  pedagogické úspěchy:

  • V roce 1998 vytvořila choreografii k muzikálu Ferda mravenec a o dva roky později k muzikálu Sněhová královna.

  • Hlavní umělecká činnost spočívá v přípravě choreografií a projektů pro soubor Pop Balet (Boguro-2005, Individuality – 2006, Genesis – 2008, Osobnění, IndepenDance – 2009, Tanecbook – 2012, Umění spojuje – 2014, Trinity - 2015), za které získala řadu ocenění.

  • V roce 2011 se podílela na přípravách křtu albaOlgy Lounové v divadle Broadway, vytvořila choreografii pro premiérové vystoupení Olgy Lounové a Karla Gotta na devátých Hudebních cenách televize Óčko a spolupracovala na přípravě choroegrafií pro vystoupení Olgy Lounové v pořadu To byl náš hit naTV Barrandov.

  • Jako tanečnice spolupracovala především s významnou americkou choreografkou Michéle Assaf. I nadále se tanečně vzdělává a účastní se stáží pod vedením špiček současného tance – Patrizia Muzzupappa, Mauro Astolfi, Giuliano Peparini, Michele Oliva (Itálie), Michele Assaf, A.C., Steve La Chance, Terry Beeman, Mia Michaels, Bruce Taylor, Christopher Huggins, Ray Leeper (USA), Bruno Collinet, Florence Meregalli (Francie) a mnoho dalších. 

  • Umělecké projekty se souborem Pop Balet:

    • Tanecbook - V roce 2012 byla na Nové scéně Národního divadla uvedena premiéra představení o virtuální NE-realitě s názvem Tanecbook, které do září 2014 zhlédlo již více než 7 000 diváků.

    • Trinity - Tento taneční triptych o objevování a zkoumání mezilidských vztahů mohli diváci poprvé vidět 17. listopadu 2015 v divadle Komedie. Něžnost a empatie postupně přerůstá v agresi, která i v těch nejčistších bytostech probudí zlost, jenž je donutí k hrůzným činům.

    • Rusalka - Premiéra představení, v němž se snoubí krása tance, operního zpěvu a živého orchestru doplněného o pasáže využívající videoprojekci, se odehrála 19. listopadu 2016  v jedné z nejlepších koncertních síní Flagey v Bruselu. V roce 2019 bylo představení obnoveno v novém nastudovaní ve spolupráci se Zlínskou filharmonií Bohuslava Martinů.

    • Americký sen/Svatební cesta - První z příběhů vypráví o světe neomezených možností a o tom, že cesta za svým snem může být dlouhá a spletitá, ale vyplatí se. Druhý příběh vás vezme na svatební cestu doslova kolem světa. 

    • Petr Pan - Příběh o chlapci, který nechtěl vyrůst, je znám téměř po celém světě. V podání souborů Pop Balet vás bude bavit i dojímat zároveň. Dne 14. června 2017 jsme se v divadle Hybernia těšili z vyprodané premiéry a 23. října 2017 z neméně úspěšné reprízy tohoto představení.

  • V roce 2O18 Majka spolupracovala na přípravě a choreografiích koncertu Leoše Mareše v O2 aréně.